20081231

GOTT NYTT ÅR!

Då var det sista dagen på året. Jag prickade in feber&hals&huvud-värk sista dagen på detta år. Så vårt nyår blir lugnt om man säger så. Men jag lider inte. Tycker det ska bli skönt. Bryan är snorig, men rolig. Kvällens meny består av:
-Parmesan-flan & melonbitar
-Fläskfilé med färsk pasta & gorgonzola sås
-Apelsiner i sockerlag & laktosfri glass
-Gott vin & lite martini till förrätten
-Massa godis & snax (precis som när man var liten)
   Vår meny känns lagom, det är ungefär vad vi orkar göra idag. Sen är det ju väldigt gott också!

Tänkte summera året lite, men innan dess bjuder jag på bilder från jullovet som susade förbi!













Dåså.

Dåliga saker 2008:
-att jag inte fick jobbet jag sökte
-lågkonjukturen
-att jag sket i att börja träna
-att jag upptäckte små åderbrock på benen

Bra saker 2008:
-att vi köpte lägenhet!
-nytt jobb
-att jag blev merch-ansvarig på jobbet
-att jag & B kom varann ännu närmare
-att mina nära&kära fick förbli friska
-att jag gick på modeveckan
-att jag fick kontakt med min gamla agentur igen
-att vi började trivas mer i Stockholm. 
-att vi fick mersmak av mode&ute världen lite mer
-att bryans mamma+pappa köpte en glasskiosk

2009 års mål (jag vet inte om jag håller dom, men om jag skriver dom här så blir det mer press)
-börja träna!
-göra mer saker på fritiden, eller ah, dega mindre, eller dega lagom!
-spara mer, bli mer ekonomisk!
-resa mer
-tänka innan jag shoppar
-jag ska söka nytt jobb inom samma branch fast lite mer utvecklande då
-besöka Småland oftare
-hoppas att någon trevlig herre friar till mig!

Nu vet ni!
Gott nytt år till alla!
Nu ska jag bädda sängen & göra fint!

3 kommentarer:

B sa...

Ja, undra om herren kommer till skott. Den som lever får se.

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen han kommer till skott för jag vill gå på bröllop......

Anonym sa...

hoppas ert firande av blev bra trots fökyln, halsont m.m. Ha en riktigt bra start på 2009 och hoppas alla önskningar fyller in... ta hand om er. puss