20090127

Vem är den där Kleerup egentligen?

Jaha då var det tisdag, dagarna rullar på. Idag på morgonen var vi på frulle hos ACNE, spännande och givande. Men framförallt märkligt & udda. Det var ett fantastiskt kontor de hade i gamla stan ifrån sekelskiftet. Allt gammalt var bevarat och allt var genomtänkt in i minsta detalj. Helt sjukt.  Det var som en helt egen värld där inne. Som en sekt fast på ett rätt positivt sätt. 

Kollade på DEBATT innan, där de pratade om droger. Andreas Kleerup var gäst och han stod ju för att han höll på med skiten. Det kan jag i och för sig tycka är starkt att han vågar göra, då det är så många andra kändisar i vårt avlånga land som inte gör det. Så cred till honom för det. Men däremot all bullshit om att man måste ta till droger för att orka sig igenom allt i konstnärs-världen, det köper inte jag. Det är väl inte tuffare än någon annanstans. Ett kreativt yrke är stimulerande och att sitta på kontor är det inte, alltså borde de som sitter på kontor röka på och vara höga som hus dagligen. Men poängen jag vill komma till är att jag aldrig riktigt förstått varför man måste ta till med tillsatser för att uppnå ett WOW. Visst det kan tyckas att alkohol är samma grej och det kanske det är. Men att ta kokain och all den shit som finns är inte för mig samma sak som att bli full på en flaska vin. Visst du sabbar kroppen av båda två.
    Det jag vill komma till är att folk har för mycket omkring sig, så för att hinna med måste de ta till hjälp. Sprit eller knark, så är det. 
    Men jag är nog bara för gammal i mitt tänk, jag tycker att alkohol räcker gott & väl för att höja stämningen litegrann. När man tar till kokain, heroin och piller så känns det så mycket farligare. Eftersom jag har (haft) vänner som missbrukat så rejält så har jag alltid varit rädd för skiten. Det har jag nog alltid varit. Det finns inte i min värld att prova. Aldrig! Hör ni det, nu skriver jag det här. Ni har mitt ord på det! Okej?

Det blev en debatt. jaja.
Imorgon har DAGMAR modevisning. wow
godnatt

3 kommentarer:

Karolina sa...

Det är bra, kära vän, jag vill inte behöva dra upp dig ur drogträsket! Det faktum att jag så väl känner igen karlns namn och ansikte men inte har en aning om vad det är han gör får mig att tro att han snarare är kändiskåt än "för konstärlig för att orka utan droger"... Men ja, jag såg inte Debatt. Och jag vet inte vem han är. Jag tar tillbaka det där.

B sa...

Det känns lite dumt att nämna min överraskningsinvestering i lyxknark nu.

K sa...

haha Bryan, klockrent!!!Du får lyxknarka själv.
Kleerup ligger so vitt jag vet med Gynning, inte just nu dock då hon är i Japan med Tore m.fl., jag Tore Karolina. Utöver det är Kleerup en fantastisk, ja okej det kanske var att ta i, men han är en bra artist som skriver/producerar främst elektronisk musik och dj:ar på Tranans bar vid Odenplan(tror jag den ligger). Så, nu vet ni allihop.puss på er