20090531

Underbara helg!

Gröna lund
Crepes från Fyra knop


Åh jag vill stoppa tiden nu! Vi har haft en sådan kanon helg. Stockholm är helt fantastiskt just nu!

Igår uppvaktade jag min släkting som är aningen påfrestande, hon blev glad och det var jag ju huvudsaken. Efter det mötte jag upp Bryan för att äta på Fyra knop på söder, ett franskt creperi, där till och med jag kunde äta de franska godsakerna (bra för oss glutenallergiker att vi tål bovete). Sen tog vi båten från slussen till gröna lund och kände oss som barn igen. Det var tokmycket folk och solen lyste. Vi åkte två saker, vilda musen och kärlekstunneln. Sen åt vi popcorn också.
    När vi kom hem gjorde vi i ordning tapas och satt på balkongen tills klockan var över midnatt, en fantastisk dag med andra ord. Svensk sommar är det bästa!

Idag tog vi sovmorgon. Åt en lång frulle och begav oss mot staden där vi hade en hel del affärer att avverka. Jag gjorde mig några riktigt shjyssta fynd och B med. Vi köpte böcker till resan och solskyddsfaktor. Nu riktigt längtar jag efter att ha min nya paljettbikini och min cowboyhatt i Grekland!
Efter den turen på stan så var vi helt slut så vi åkte till Kungsholms pizzeria (där finns det glutenfria pizzor) och köpte med oss en goding, la oss i Kronobergsparken och mös!
 
Jag låg på bänken och la upp mitt huvud i Bryans knä och slogs av hur vackert livet är. Hur lyckligt lottad jag är som får ha Bryan i mitt liv. Hur fantastiskt härligt det är att han är så snäll, att vi har samma humor och samma värderingar. I det ögonblicket ville jag frysa stunden. Det var så vackert att ligga där i hans famn, se den blå himlen och höra sorlet av folket som pratade i bakgrunden!

2 kommentarer:

Karolina sa...

Åh ni är så underbara.

ayrton senna sa...

kom in av ren slump genom din mans blogg och började läsa lite av det du skrev och blev glad... första jag tänkte på http://www.youtube.com/watch?v=UehSJlOQj2I
fortsätt sådär :)