20091113

Dra upp mig!


fina grejer från modekungen

Herregud vad jag är seg! Är det tillåtet att vara helt däckad en fredag?

Min morgon började redan vid 9 och då ringde jag hela Stockholm runt för att få tag i vaccinet, men det finns ju inte någonstans! Jag är i riskgruppen och har dåligt immunförsvar men hjälper det- nej!
Det skulle varit bra att ta det idag eftersom jag är ledig imorgon för tydligen kan man få feber av vaccinet.

Nu har jag gett upp det och istället surfat runt i evigheter och har ingen energi kvar. Jag är seg och vill göra massa pyssliga saker men är bara lat!
Ni vet de dagar när man vill trycka på en knapp och vakna upp 5 minuter senare som en ny människa, today is the day!

Igår ringde min mamma och berättade att morfar ramlat och var ganska dålig. Han var trött och hade avböjt att följa med på mormors 90års-kalas.
Jag visste att den dagen skulle komma men inte så snabbt. Och jag och mamma är väl likadana, vi vill att allt ska vara som det alltid har varit. Medan mormor är lite mer klok och ser att livet förändras.
Det sista jag vill är iallafall att min morfar ska lida av värk.
Men idag var han visst uppe och åt prinsesstårta. Han är klar som en mört i huvudet och det är härligt!

Nu ska jag fixa här hemma och sen köpa fredagsblommor!

Inga kommentarer: