20091109

Mormor nästan 90 år!

Här är min snygga Mormor!
Det var stor överraskningsfest för henne i lördags. Det var så härligt att sätta henne i rampljuset och se henne omfamnas av alla möjliga härliga gamla vänner och släktingar.
Hon är en cool kvinna.

Min hälsa är bättre. Var hos världens bästa Titti igår på undersökning. Jag har haft lite feber onandoff och otrolig värk i musklerna men det börjar släppa nu. Det här med mina körtlar hade sin förklaring det med, så nu ska jag bege mig mot mamamia.
Känns som alla ligger hemma i infulensa och svinis. Jag vägrar bli sjuk igen och vaccinet är slut där jag bor så ska nog ta och ringa runt idag och terra vårdcentralerna.

Igår hälsade vi på min morfar innan jag hoppade på bussen till Sthlm. Han är så underbar. Han bor på ålderdomshem och är helt klar i huvudet och har en humor som är enastående.
Vi har några standardgrejer vi går igenom varje gång vi ses som piggar upp honom och nu har det kommit dit en ny grej. Att jag ska gifta mig och att det sker i hans hemtrakter. Han var så glad, han sken upp så mycket.
När jag kom in så sa han direkt, där kommer hon ju, min idol. Sen säger han i love you hela tiden.

Jag älskar verkligen gamla människor som ni märker och såklart betyder min mormor och morfar allt för mig. Om jag ska byta bana någon gång så vill jag nog jobba med gamla och ibland vill jag även bli sjuksköterska.

Nej Ciao

3 kommentarer:

Anonym sa...

snygga bruda! är det din storasyster annie?

annie sa...

till anonym/mamma:

Du är rolig!
Tror mer kommentaren från min kollega var ironisk!
love you

emma sa...

Hörde av din man att du är bättre nu, vad skönt! Kram