20100823

LOST IN SPACE

I kväll när jag var ute på min powerwalk-runda så lyssnade jag på författaren Niklas Rådström i Sommar i P1. Han berättade så fint om livet och jag slogs av hur fint det är runtomkring mig.

När jag gick så kände jag så starkt att jag inte är klar med sommaren ännu.

Det var ju nyss första vårdoften kom och det var ju inte alls länge sedan jag och Bryan tog cyklarna till badet.
Alldeles nyligen var det värmebölja och man svettades mängder och man klagade på det.
Och det ångrar jag bittert idag, för nu är det kyligare ute, regnet hälsar oftare på och det är en helt annan luft.

Även fast september kan vara tokvarmt så känns det sorgligt att våren och sommaren är förbi. Som jag väntade på att den varma luften skulle komma, och pang! så var den förbi.
Utnyttjade jag den till fullo? Jag hoppas innerligt att jag gjorde det. För nu dröjer det ett bra tag till nästa gång.

När jag gick hem så såg jag några barnfamiljer som hade dukat upp picknick vid lekparken.
Och då kom jag ihåg när jag var liten och skolan skulle börja igen i augusti och man var ute och lekte och när man andades så kom det lite lite rök ur munnen. Det hade sin charm det med.

Ännu charmigare är att vi snart ska gifta oss och då följer en lång semester och då ska jag njuta så himla mycket. Nu vet ni!

XOXO

1 kommentar:

E sa...

Mm det måste jag köpa, är faktiskt sjukt sugen på bubbel. Och nya skor... Haha. Kram!