20110529

Min kära mamma

Idag har vi firat morsdag.
Mamma blev så glad för sina presenter, härligt!

Min mamma är som de flesta andra också säger om sina mammor, den bästa i hela världen. Fast min mamma är verkligen den bästa mamman i hela världen!

Hon ställer alltid upp och hon märker oftast om de är något jag funderar extra över.
Och nu när allt är som de är med mormor så har vi kommit varann ännu närmre. Vi gråter mycket ihop och pratar om minnen kring mormor och
morfar.
Hon tar hand om min mormor hemma och gör allt för henne. Mormor är jättesjuk och vi kan inte göra något tyvärr utan de känns som en hemsk väntan.
Men mormor har det så himla fint hos oss, hon sover gott, får massa kärlek av mamma och pappa och får fantastisk hjälp av Titti som är mammas bästis och läkare.
Innan jul dog min morfar och mamma är ensambarn så det är väldigt mycket på en gång.
Mormor är 92 år nästa gång och som ni säkert läst så har hon varit helt sjukt pigg. Vi trodde nog alla att hon skulle få vara pigg ett bra tag till.

Vi är en liten släkt så jag och min bror har stått mormor och morfar så otroligt nära. Så när vi fick reda på att mormor var sjuk så kom de som en chock för alla. För det har gått så snabbt.
Men mormor är så trygg, och på så
sätt blir vi också relativt lugna trots alla tusen tankar och önskan om att detta bara är en hemsk mardröm.

Jag är så stolt över min mamma. Hon har ett givande men säkert psykiskt tufft jobb där hon hjälper folk och hon är verkligen uppskattad. Och det vet jag, för hennes vänner säger alltid att hon är en fantastisk narkossköterska.

Vi har gått igenom ganska mycket den här våren och även fast det har varit hemskt så har de fört oss så mycket närmre.
Mamma har alltid ställt upp för alla oss, och den dagen de är gamla ska jag göra på samma sätt som hon gör för
min mormor nu. Jag ska vårda henne och pappa på samma sätt som de tar hand om oss.

Mormor hade en ganska tuff barndom, miste sina föräldrar tidigt och har lärt sig stå på egna ben och tagit hand om sina syskon. På så sätt tror jag mormor fick perspektiv på livet, att man inte kan ta något för givet.
Mormor värdesätter saker och vet hur tufft livet kan vara.
Och hon vill att alla ska ha de så bra det bara går och öser på med kärlek och omtanke.
Och det har smittat av sig till min mamma som alltid har en öppen famn, som alltid välkomnar folk hem och som har en omtanke som är enorm!
Jag är så glad för att jag och mina nära med fått den delen. Tack!
Och det bästa är att pappa är likadan, så en mer kärleksfull familj får man leta efter.

Älskar dig mamma så otroligt mycket och tillsammans fixar vi det här!

XOXO

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack min älskade dotter för det fina du har skrivit!Pappa och jag kunde inte ha goare barn,och era respektive är oxå fantastiska! Love

e sa...

Gud, här sitter man med tårar i ögonen! Fint skrivet. Här är det också höstkallt och trist... Jag ska nog vara kvar här hela sommaren men en Smålandstripp ska hinnas med i augusti!Hoppas ni har det fint! Puss./E