20120212

PÅFYLLD MED KÄRLEK OCH HUMOR!

Söndag, solen skiner och jag borde vara ute för länge sen. Men jag slappar. Tycker att jag är värd det.

Idag längtar jag efter våren så otroligt mycket. Tänk att få sitta på balkongen, se träden slå ut och lyssna på alla glada människor runtomkring som bubblar av vårkänslor.
Den bästa känslan jag vet är när gruset sopas bort från gatorna och man luktar sol på huden. Sen kan man ha picknick efter jobbet och man kan vara ute länge och det är ljust till sena kvällarna.
Men vi är inte där ännu. Idag är det sol och det är härligt det.
Nu ska jag ta tag i den här dagen.

Vår helg har varit helt fantastisk, eller hela veckan faktiskt.
I fredags var mamma och jag på möbelmässan och sen begav vi oss mot stan för att strosa och shoppa.
På kvällen gjorde jag fisksoppa och de uppvaktade mig, och vi myste massor.
Igår så var mamma och jag på bio, En gång i Phuket (har alltid haft svårt för Peter Magnusson, men filmen var väldigt rolig), sen fikade vi på Vetekatten och begav oss till mässan för att riva pappas monter. Det gick bra, och jag var i mitt esse. Mamma skrattade så det kom nöff-ljud (ett tecken på att det är roligt),  sen körde de hem oss och åkte mot Småland. Alltid lika sorgligt när de åkt. För jag längtar så mycket efter dem, eftersom avståndet är ganska långt. På kvällen åt B och jag Sushi och sov gott på de stulna kuddarna (förlåt pappa).

I veckan ska jag ha kafferep med Karolina, pyssla och fylla år. Det sistnämnda känns alltid lika spännande.

Nu bildregn.

I fredags firade jag och B 6 år. Jag fick världens finaste kort, och 2 tjusiga naglack. Snart ska vi bo på hotell med.

 Sen kom B hem med blommor. Älskar nejlikor. Nejlikor, Hortensia, Pioner och Ranunkel är nog mina favoriter.
Såhär tjusigt var det i fredagsmorse, kallt men vackert.
 Min fina mamma på Cafe Entré på NK. Där vi åt den godaste Chevré Chauden ever.
 Nästan hela familjen Hugosson kom förbi och tog ett kort.
 På kvällen åt vi hos oss och hade det allmänt gött.
 Vårfint.

 Jag fick jättefina påslakan och ett par skor som jag ska öppna på fredag. Jag har beställt dem själv, men inte velat titta på dem innan the big day.
 Gott på Caramella.
 Frukost i sängen.
Bio.
 Pappas fina monter.
Rivning av monter, Goran och Bryan.
Stöldgodskuddar, men ack så sköna. Tack pappa.


XOXO



Inga kommentarer: