20120714

MIN ÄLSKADE MAKE!







Idag åkte Bryan på semester till sin mamma och syskon. Han kommer tillbaka på fredag.
Och det är inte jättelång tid egentligen. Men det började redan i början av den här veckan, att jag hade en liten klump i magen av att veta att vi skulle vara borta ifrån varandra.

Så idag väckte han mig och sa att han skulle åka och vi pussades och sa hejdå och vi höll fast extra länge och när han stängde dörren så öppnade vi igen och pussades en sista gång.
Sen vinkade jag i fönstret och gick och la mig igen.
Jag vaknade någon timme senare och kände att jag skulle ha en slappdag deluxe. Och det har jag sannerligen!

Men känslan som jag får efter några timmar är en enorm tomhet.
Jag är inte hel utan min älskade make.
Han gör mig hel och levande.
Han får mig att skratta så jag får knipa så att jag inte kissar på mig, han får mig att känna mig så trygg, han får mig lugn när jag tänker för mycket och näst intill får ångest, han säger att jag är världens finaste och öser vackra ord över mig, han skriver fina lappar när han går hemifrån, han ger mig pirr i magen och lyckorus, han är så snäll mot mig och behandlar mig som en prinsessa, han kommer hem med roliga små överraskningar ibland, han lägger alltid mig (bokstavligt talat så gör han det, han gör i ordning min säng som på ett hotell), han pussar mig i nacken så jag blir alldeles knäsvag, han gör den godaste Croque Madame man kan tänka sig, han serverar ofta frukost på sängen, han diskar trots att det verkligen är min tur.
Han får mig helt enkelt levande. För drygt 6 år sedan så visste jag inte att man kunde vara såhär kär, sen blev jag det och sen dess är jag besatt av en annan människa!
Den människan som jag har valt att leva mitt liv med, som jag har sagt JA till inför massor av människor, som jag har gått igenom livets svåraste stunder ihop med och som jag vill få barn och barnbarn med och blir riktigt gammal med.

Jag älskar dig Bryan Rapp och jag älskar att vi lyssnar på varandra och pratar med varandra om allt.
Du ger mig så mycket i livet och jag är så glad att jag kan ge dig det också.

XOXO
Annie

p.s. Nu läser säkert någon människa det här och tänker, har hon det så hemskt när han är borta. Nej det har jag inte, jag ska göra massor med kul i veckan och jag trivs att vara själv också men jag menar bara att mitt liv utan Bryan vore så tomt och att jag inte är hel utan honom. Jag tror/vet att man mår bäst om man har någon att dela allt med och det har jag. Och det önskar jag att alla ska få ha!


4 kommentarer:

emy sa...

word!

e sa...

Jäkligt sant Annie, man blir faktiskt lyckligare när man kan dela det med någon fantastisk. Därför ska jag på dejt ikväll! Hoppas du har en mysig vecka, här är det bara regn o regn... Puss.

e sa...

Nej, andra dejten! ;) Jag vet, jag håller också på att somna på jobbet för tillfället... Zzzz. Två veckor till semestern. Måste börja blogga mer :S Puss!

E sa...

Åhh, jag ryser och börjar nästan gråta - så sant och så vackert. Älskade Annie.