20090323

Ge oss lite vår för fucks sake!

Jag är faktiskt arg. Arg över detta skitväder vi får stå ut med i Sverige. Jag vill inte ha vinter året om även fast jag älskar snö.

Såhär skulle Sveriges klimat se ut om jag fick välja
November-februari= Snö, kallt, minusgrader och frost.
Mars-maj= Vårväder. Det vill säga att man ska kunna sitta på uteserveringar och hänga i parker! 
Juni-augusti= Sommarväder. Man ska kunna sola och bada. Sitta ute hela nätterna.
September-oktober= Höst. Löven ska ha fått färg och det ska komma ånga ur munnen på morgonen. Man tänder ljus och mysfaktorn är på topp.

Är det såhär? NEJ! Det är ju för sjutton snuskväder från december till april! Sen kommer våren och den är fin men får återfall av kyla för ofta. Sen blir det äntligen sommar, då får man någon veckas tokvärme och resten blir +15 och regn!
Nej jag nöjer mig inte! Vädergudarna hör ni det?

Ja jag är bitter kanske. Det är nog för att jag är lite sjuk. Min hals är som 5 köttbullar. Jag kan knappt svälja och trött i kroppen är jag också.

Jag vill bli frisk. Imorgon ska jag på en casting för en reklamfilm, hoppas hoppas. Vore kul!
Sen är jag och B lediga ihop hela dagen. Då ska vi besöka ett franskt café. Mysigt!

Snart blir det nog vår. Jag vill ändå tro det. Jag vill kunna sitta på våran balkong och känna fräknarna bränna, jag vill ligga på en filt i Bryans knä i en park och äta picknick-mat och jag vill sitta på uteserveringar med mina vänner!

Så nu vet ni!
Adjö!

p.s jag gillar inte att bli störd av jobbiga telefonfolk på mina lediga dagar
Kom igen när det är vår-då är jag på bättre humör!



 

1 kommentar:

Anonym sa...

hej beby...vår här trodde jag igår, men inatt när jag vaknade såg jag snön falla och imorse va de vitt här me, förbannade snö.. ha de toppen.. pus