20090922

Ja milda makter.

Det är tisdag och det är höst i luften, på riktigt denna gången. Jag var ute på balkongen i raggsockor och trosor och skulle vattna, det var på tok för kallt.

Men jag tycker om hösten, jag tycker om att tända ljus och krypa ner under en filt. Men efter hösten kommer januari, februari och mars. De månaderna är för mig en gåta. Varje år känner jag likadant- jag borde fly landet dessa månader. Ingen ska behöva uppleva tre månader av slask, grått, kyla, falska förhoppningar om våren, snö igen och mörka kvällar. Men man överlever ju det också.

Konstigt inlägg.
Jag är ledig idag. Jag ska fixa och pyssla och svara på mail. Ikväll ska vi ha middag med jobbet.
Nästa helg ska vi bege oss mot Småland för att kolla på kyrka till bröllopet- lyckorus!

Igår fick jag höra en kul överraskning, men jag ropar inte hej ännu.

Nu- boka tågbiljetter.
Adios.

3 kommentarer:

emma sa...

Åh tack för din fina kommentar, ska genast kolla in Agynes. Din man verkade inte lika positiv till mitt klipp när jag frågade honom :)
Spännande att boka kyrka! Blir det i gbg?
Ang bilden: är ni sugna på en liten mini annie/bryan?

B sa...

Ursäkta min franska!

emma sa...

Haha! Vi är lite sugna men inte så att det stör. Vi väntar nog lite till. Gött med köttfärs, jag kör på thai som vanligt.