20080801

Det här är livet!

Vilken dag. Vilket liv! Jag önskar jag skulle kunna ge er lite av mina lyckorus.
 Dagen började med en tågresa. Väl framme i Göteborg så mötte vi upp Pea, Emy, Malin & Emil som kom med båt och körde mot "Amneskär" där vi hade en heldag! Vi har badat, solat, skrattat, ätit och njutit. Vilken dag! Är så glad att jag tar vara på sommardagarna! 
Jag tycker inte det är så mycket som går upp mot Västkusten. Idag var vattnet helt klart & blått, kändes som i Kroatien. Lovely! 

Nu är vi på hotellet i Göteborg och har just avnjutit lite grekisk mat. Vi har samma rum som förra året och fönstrena är öppna och vi njuter av denna stad. Vi har konstaterat att Göteborg känns mycket mer europeisk än stockholm, det känns verkligen som att vi är i en fransk stad. 
Vi har även kommit underfund med att när vi ska skaffa barn eller när de ska växa upp så är Göteborg ett trevligt alternativ istället för Stockholm.

Nu ska jag fortsätta med min bok "den mörka ängeln" av Marie Jungstedt. Hon är en av mina favoritförfattare. 
Jag och B ligger i sängen med ett glas rosé, livet är coolt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag dör, det är så fantastiskt här! Skärgårdsvistelsen var makalöst härlig. Annie och jag har, för en stund sen, klättrat upp, barfota, till takåsen och beskådat utsikten. Lägg in valfritt, positivt adjektiv till det med.

Anonym sa...

Vad underbart ni har det!Ta vara på varandra o njut av Götet!Kram mamma