20080804

Regn Regn Regn


Idag när vi vaknade så var det som om himmelen vore öppen. Det har regnat hela dagen idag. Ganska mysigt men samtidigt lite deprimerande. 
 Igår kom vi hem från Göteborg, det var lite sorgligt att åka därifrån. Vi avslutade dagen med Liseberg. Jag gillar den staden mer & mer. Jag bodde ju där ett år och då trivdes jag sådär. Men nu när jag är där så gillar jag det starkt. 
Men Stockholm är också bra, båda städerna är bra fast på olika sätt:
  Stockholm är grymt för att de har ett brett utbud på allt. Stockholms uteliv är fantastiskt. Men framför allt gillar jag den staden för att det är högt tempo och det bjuds på mycket mode&skapande. Och om man vill jobba med mode på något sätt så som jag vill, tror jag Stockholm är bättre än Göteborg.
  Göteborg är underbart för att det är så nära till allt, man kan cykla överallt nästan. Det finns massor av mysiga kaféer och det är ett annat tempo som känns lite mer behagligt. Eller? Sen tycker jag att Götet är så vackert, Linnéstaden, Vasastaden och en stor del av innerstan påminner om Frankrike. Jag tycker faktiskt att göteborgare är betydligt trevligare än stockholmare. Så det så.
VAD TYCKER NI?

Nog om det. Idag om en vecka jobbar jag igen, känns overkligt. Var tog tiden vägen? Men jag klagar inte. Semestern har varit underbar. Vädret har vi ju verkligen haft på vår sida i år. Jag har vilat massa och verkligen chillat ner. Men än är semestern inte slut.
I veckan händer följande:
Fika hos mormor&morfar, besöka farmor, bila till skåne, åka över till Helsingör, luncha med Malin. 
Och på lördag blir det bröllop. Ye

Dagens outfit:

Jeans från Myrorna i Göteborg, Skärp från Rut m.fl, Linne från monki, armband från H&M

Trevlig måndag!

Inga kommentarer: