20080907

Kan man ha det så här bra?

Dagens artist:


Jag är lycklig i hjärtat! I roten liksom. Jag behövde vekrligen vara ledig i helgen och inte göra någon nytta. Bara vara! Hänga med min favorit och bara mysa.
Igår hängde vi på söder, men det tokregnade hela tiden så vi åkte hem.

På kvällen åt vi som sagt på "ramblas", vilket var mycket gott. Vi provade dessa rätter denna gången:
Scampi i vitlöksolja, fläskfilé med spanska kryddor, Parma & salamitallrik , potatis med aioli, oliver i olja. Till efterrätt blev det "vaniljkräm". Kan verkligen rekomendera detta ställe. Det är otroligt gott, det känns nästan som man är i Spanien men framför allt är det otroligt billigt. Vi avslutade kvällen med att promenera längs Söder Mälarstrand och sen gick vi genom söder innan vi tog tbanan hem.

Idag har vi verkligen softat. Jag överraskade Bryan med nybakta äppelmuffins och banansmoothie till frukost. Nu ska vi strax äta grillspett med klyftpotatis och tsatsiki. Till efterrätt har B gjort crepes. Söndagen bjuder även på filmrace, "Batman" & "Oh in Ohio".

Kan inte ha en bättre söndag!






1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan verkligen inte klaga på att jag inte har ätit gott den här helgen. Herregud, jag rullade hela vägen till jobbet idag.