20080908

Måndagsdepp är lite mysigt ändå.

Idag är det måndag. Ny vecka, nya möjigheter som alla kloka säger.  Visst det finns säkert potential på att denna vecka ska bli fantastisk, det tvivlar jag inte en sekund på. Men jag tvivlar på vad jag vill göra med den. Ordet "den" är kodordet för jobb, typ. Vad jag ska göra med mitt jobb kommande tid alltså. Eller mitt liv, det är frågan! 

 Jag borde skaffa mig en livscoach som säger vad jag ska satsa på och inte satsa på. Jag har inte lika många bollar i luften som jag hade för några år sedan. Då ville jag göra allt på en gång. Nu vet jag inte. Jag vet otroligt lite om framtiden. Samtidigt som jag vet att jag vill jobba med människor, jobba i sociala sammanhang på något sätt. Men inte stå i butik som en vanlig säljare hela livet, det vill jag inte. Jag säger inte att det är något fel. Men jag strävar framåt.     Jag kan ju så mycket mer än vad jag gör nu. Känner faktiskt mig redo att gå vidare, väntar bara på att rätt sak ska dyka upp. Har faktiskt börjat tröttna på att ta massa ansvar och inte få ett smack tillbaka. Sopa banan för de andra och bli utan cred. Som min mamma skrev innan: Låt ingen sätta sig på dig gumman! Jag är glad över att "folk" har förtroende för mig och ger mig uppdrag. Tror bara att jag är redo att flytta på mig. Nu ska jag tänka på mig själv lite mer! 

 Vilket debattinlägg! Var tvungen att rensa måndagshuvudet. En ganska seg måndag idag som har gett antydan till halsont. Då finns det inget bättre än att komma hem till mr.B som hade dukat upp the&mackor och förberett morgondagens mat. 
 Imorgon kommer pappa på övernattning. Ska bli mysigt. Jag saknar dom & Småland lite nu. Som ni kanske märker har vi mycket övernattningar. Nu är det snart mammas tur tycker jag. 

Veckans to-do:

Tisdag: Jobb, middag med pappa
Onsdag: Kort jobb-dag, ut & äta med jobbet & en leverantör på kvällen
Torsdag: LEDIG, städa ur garderoberna. Filmhäng hos Ida på kvällen med frida
Fredag: LEDIG, myskväll med mr.B
Lördag: Jobb, riche?
Söndag: Jobb. Häng

p.s. Mina skor som jag drömmer om ska köpas så fort de finns i butik. Ye

Godnatt världen.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi sitter i samma båt. Vad ska det bli av oss?

iDA sa...

Annie det e bra, man ska aldrig sluta sträva framåt! Om 5 år har ni nog startat eget och fått flyt på det så ni kan dra er tillbaka och skaffa söta kids, haha!
Vad kostar skorna ?? sjuukt snygga! Jag vill ha massa stövlar nu iih kan inte välja. love