20090222

Min kropp och min själ skriker efter ljus

Det tar aldrig slut, snön alltså. För några veckor sen var jag sugen på att åka skidor men nu känner jag att gränsen är nådd. Nu snöar det för mycket! En gång per år får jag samma känsla och det är när vintern och snön står mig upp i halsen. Och nu är jag inte långt bort från den känslan alltså.
    Jag vill kunna sitta på uteserveringar, picknicka i parken och dingla med benen över vattnet vid en bro. 

Jag drömmer mycket och tänker. Men jag gillart.
     I mars åker vi till Barcelona, där kommer vi få känna på våren. Oj vad jag längtar dit. Jag längtar efter att vara ledig med B så mycket.


Fina skor av? Jag tänker slitna jeans, stor rockig tisha, kavaj och dessa skor! Får helt enkelt ge mig ut på jakt.

Veckans planer:
mån: ledig, offe, frida, ida hit på kalas
tis: jobb, lång dag på jobbet
ons: jobb
tors: jobb, äta på ett franskt ställe med jobbet
fred: ledig, biopremiär " män som hatar kvinnor", avskedsöl för Jenny
lör: jobb
sön: jobb, parmiddag med denna brud och hennes man

1 kommentar:

B sa...

Snart kommer ljuset, var så säker!