20090311

Paris je t'aime

Resan gick alltså till Paris (se bilder nedan). Bryan avslöjade resmålet på väg till Arlanda!
Och jag blev alldeles paff! 
Jag har blivit så otroligt ompysslad. Knappt öppnat plånboken. Han har bjudit mig på mat, servärdheter, hotell, flyg, dryck, shopping (!) och rubbet! Det är den bästa present jag någonsin har fått. 
   Vi har verkligen haft det fantastiskt! Ätit & druckit gott, sett Eiffeltornet, Notre damn, Triumfbågen, åkt båt på Seine, promenerat på Champs Elysée. Nu hade vi bara 2 heldagar på oss så vi hann inte allt vi ville, men mycket! Däremot så promenerade vi nog 20 km varje dag så på sätt upptäckte vi massor! Jag har aldrig sett så mycket vackert förut. Vi sa det att vi skulle lätt kunna bo där.
 
Vi känner båda att det är lite tungt att komma hem till snön efter att ha suttit på uteserveringar i vårjacka, men men vad gör det? När man har en kille som totalt skämmer bort en!
Inte nog med resan, i söndags friade han även till mig. Så nu är vi förlovade! Det var den lyckligaste dagen i mitt liv! 
Bryan hade köpt en tillfällig ring så att jag fick känslan av att vara förlovad, sen på torsdag ska vi lämna tillbaka den och titta på andra! Åh så spännande!

Tack älskade Bryan för en fantastisk resa med massa kärlek! Du har fått mig att känna mig som en prinsessa!
Du är helt grym.
Älskar dig så




Stor flygplats

Köpcentrumet LaFayette
Vårt hotell som vi kan rekomendera starkt

Min shopping som B bjöd på, vilken kille!
The Louvre


När vi åkte båt längs floden Seine så såg man massa sevärdheter

Notre Damn


God mat


Marc by Marc Jacobs butiken
Franska hipade butiken, Colette
Bryans låtsasring
Min ring

Man kunde få frukost på rummet, så fint

En dagens
Caféet där de spelar in Amelie från Montmartre

Montmartre. Fantastiskt fint. Mysiga resturanger längs gatan
Någon kille som gjorde circus-övningar?
Sacré coeur
Min gata


Utsikt från Eiffeltornet

Aningen höjdrädd








Godaste kakorna som finns! Macarons


Ladurée, café/teasalong. Otroligt mysigt. Där såldes även massa dyra macarons. Gottgott!



När det regnade värmde vi oss på något Brasseri och mitt hår blev lockigt av allt blött

Trimufbågen

Kärlek


En dagens

6 kommentarer:

B sa...

Du är värd allt! Är glad att jag kunde ge dig en del. Tack för en underbar resa, min fiancé! Jag älskar dig!

Anonym sa...

så vackra bilder min fina.. underbart vackert... hoppas allt är bra med dig, och njut i din bubbla.. du är all lycka värd. Puss

Anonym sa...

Annie - den stora nyheten har nått mig (för övrigt genom Åsa Lindervärn på msn). STORT GRATTIS! Verkligen roligt att höra. Försökte skicka ett sms men numret jag hade till dig var nog för gammalt. Stor kram /Liv

Lindsy sa...

Men åh. Je t´aime. Så fiint jag dör. Ni är hur fina som helst och man får lust att bli en fluga hemma på er vägg alternativt göra en (fransk) dokumentär om kärlek. Grattis och lycka till!

Anonym sa...

Vilken resa ni gjort! Helt underbart, roligt att läsa om och se er stora lycka!Kram modern

Anonym sa...

Fina Annie. All lycka till er! Välkommen till ringprydda klubben. Här är det gudagott att vara. Önskar dig alldeles kärleksyra dagar. Puss från Emys Ida.