20090716

Detta är nog den bästa sommaren!

I afton har jag och B varit på picknick vid Skinnarviksberget. Det var en kollega som tipsade om stället. Jag älskar att få tips från inbitna Stockholmare som vet sin sak. En annan kollega har tipsat om massa bra restauranger. Det är härligt när man hittar människor som vet vad man gillar.
Det enda jag kan sakna i Stockholm är lite annorlunda uteställen/klubbar. Det finns säkert, men jag har inte hittat dom bara. När jag bodde i Göteborg så fanns det några väldigt bra svartklubbar. Det var soft. Det kanske det gör här med.

Våran picknick var jättemysig. Framförallt var det en otrolig utsikt! Jag har bilder men de går inte att lägga in av någon konstig anledning.

Vi passade på att diskutera varför vi vill gifta oss. Och kom båda fram till att det är för oss själva vi gör det. För att vi tror på ett livslångt liv ihop och då vill vi visa varann det genom att gifta oss. Som ett bevis liksom. Det känns så äkta på något sätt.
Sen att man lovar varann inför andra människor ser jag bara som en fin grej, att de får vara med och delta och se något så fint som när två människor säger JA till varann.
Självklart kan man leva som sambo eller förlovade hela livet och säga ja till varann ändå men om man ändå tror på ett liv ihop så kan man väl lika väl gifta sig och ge varandra den bekräftelsen på att "det är vi forever".

Sen vet jag att alla giftermål inte håller hela livet tyvärr, men jag tror ändå på kärleken. Mina föräldrar har hållt ihop i vått och i torrt och de är fortfarande lyckliga. Såklart livet ändras och man själv likaså, men man växer ju ihop i ett förhållande och så länge man lyssnar till den andra, litar på varann, ger och tar och älskar varann så tror jag att det fungerar. Även fast hur mycket kär man är varieras. Bryan sa en vettig sak en gång, och det var att om man har en svacka och känner sig lite osäker på den andra och att man inte är nykär, så kan man tänka att om man skulle träffa en ny kille/tjej istället och börjar om på nytt och tro att man ska vara "sjukt nykär hela tiden" så kommer det bli vardag det med. Allt blir det! Men det är då det är viktigt att man gör lite annorlunda saker ihop och kommer med överraskningar. Ett förhållande får liksom inte vara på repeat.

Jag har dock turen att fortfarande vara nykär i Bryan eller oftast. Jag är nog lite mer kär på sommaren, det pirrar liksom. Och jag skrattar hysteriskt med honom och han är min bästa vän!

Konstigt inlägg.
Nu ska jag krypa ner bredvid min blivande och sova.
Godnatt!

3 kommentarer:

B sa...

Gud vad fint!

E sa...

Ni är ljuvliga.. ha en fin dag. puss E

Karolina sa...

Jag tycker sommaren har den effekten! Pirr i magen och skrik rakt ut av lycka. Skål för det! I vinter finner vi receptet på samma känslor i mörkret.