20090811

NEWBRIDGE!

Nu är jag i Nybro.
Efter många förseningar från SJ:s håll igår mellan Alvesta-Nybro så kom jag äntligen fram.
Resan innehöll en hel del konstigheter, det började med tåg sen var det kraftig åska i Växjö så vi skulle åka buss från Alvesta till Lessebo sen tåg till Nybro. Jaha tänkte alla! Men inga bussar dök upp, så då sa ledningen -ta tåget där borta. Så alla sprang dit och av misstag åkte en av bommarna ner väldigt snabbt och folk var helt hysteriska för folk fastnade mellan bommarna, ja herre! Väl på tåget var alla på med mycket packning och alla stod upp, så skulle tåget gå till Malmlö. Shit, usch och stön sa vi och fick tillslut plats på ett annat tåg som tog oss till våra mål, dock en timme försenat. BRA JOBBAT SJ. Jag har absolut inte något förtroende för det företaget. För min egen del gjorde det inte något med förseningen, men för alla äldre människor som inte ens fick en sittplats, herregud. Det var total kaos! Stackars människor!
Till och med en av SJ:s personal skämdes och sa- Det är ju faktiskt människor vi har att göra med!

jaja nu ska jag fixa till mig och göra Nybro osäkert med Bryan.
Jag ska leta efter boots på secondhand.
puss

p.s. Det gick lite för snabbt att vara hemma dryga veckan. Vill ha med tid med mina nära&kära.
Tack mamma, pappa och mormor för all kärlek

Inga kommentarer: