20090802

Världens skönaste dagar och en visdomstand rikare!

Jag har semester. Det är fantastiskt. Det tog några dagar innan vi kom ner i varv, innan kroppen förstår att man inte behöver göra massa saker.

I början av veckan åkte vi till vårat favorit hotell i Göteborg och hängde med staden. Varje gång vi är i Göteborg vill vi nästan flytta dit. Där är så vackert!
Vi åt god mat, promenerade runt hela staden, hängde vid vattnet, gjorde stan, kollade på sälar, var i Slottsskogen, besökte Liseberg men gick ut snabbt för att det var kaos, åt på Göteborgs bästa restaurang- Cyrano, kollade in kyrkor till vigseln, besökte Änggården för att kolla på vackra hus, shoppade, åt sushi i hotellrums-fönstret, klättrade upp på taket på hotellet och läste bra böcker.
Eftersom jag bodde i Göteborg efter studenten så hittar jag bra där. Till skillnad från Stockholm. I Göteborg kan jag guida Bryan och visa upp mina smultronställen. Det gillar vi!
Göteborg är fantastiskt, det känns nästan som Paris. Jag får känslan av storstad när jag är där.
Vi har även varit i Göteborgs skärgård, Donsö. En pittoreskt söt ö som min farmor kom ifrån. Varje sommar är vi där och jag älskar det stället.

Jag försökte lägga ut lite bilder men det verkar vara något fel på blogger.com så en annan dag!
Nu ska jag lägga mig ute lite och B ska springa.

Ciao

1 kommentar:

B sa...

Har vi gjort allt det där? Det låter ju väldigt härligt! :)