20090930

EDAMAMEBÖNOR

ny jacka

edamamebönor

ny tavla i köket som jag pysslat ihop

Eftersom det inte blev någon födelsedagsmiddag för Emma ikväll för våran del, så gjorde Bryan en egen god middag. Edamamebönor i massor med flingsalt på och mycket vitlöksbröd. Mycket gott! Tack.

Jag fick även tips om en jacka idag på denna blogg som jag var tvungen att be Bryan köpa så nu har jag den i min garderob och jag gillar den. Billig var den också!

Jag satt och kollade på Efterlyst precis och det handlade om överfall och om kvinnor som blivit förföljda men där de inte hade hittat någon gärningsman. Och min kropp bara ryser när jag hör och ser sån skit.
Och så tänker jag på i lördags, tänk om jag hade varit i ett mindre område, där "han" hade kunnat göra vad han vill med mig lite mer ostört, hur långt hade han gått då? Eller, tänk om jag bara hade haft kjol och inga strumpbyxor på mig, tänk vad den snuskgubben hade sabbat mitt liv ännu mer då.
Samtidigt så känner jag att jag ska kunna gå naken på plattan och inte en enda ska röra mig trots det. Ta fast alla dom där ute som sabbar för oss nu!

1 kommentar:

K sa...

Hej, snygg jacka!
det är finfint med mig. Vi borde ta en fika snart allihopa!kram