20100719

BACK ON TRACK!

Min fina mormor och morfar.
Jag och morfar njöt av solen igår innan jag åkte till Stockholm.


Igår möttes jag av finaste B på centralen, väl hemma hade han köpt jordgubbar och gjort så fint. Han vet vad jag behöver för att muntras upp lite!

Vi åt tårta med morfar igår eftersom det var igår han fyllde. Och då slog det mig hur ont det gjorde att han inte är lika pigg som han var för 10 år sen.
Han har det hur bra som helst på sitt ålderdomshem, och personalen är helt grym. Men han är så klar i huvudet, det är bara kroppen som gett vika.
Jag skulle vilja kunna hälsa på honom oftare för han blir så glad när jag och min bror kommer.
Igår när vi skulle gå, så sa jag- jag måste åka tillbaka till Stockholm nu, då sa han- nej gör inte det, det är så roligt när du hälsar på, du kommer väl tillbaka snart.

Finaste morfar du är en pärla. Din kropp inte är som förr men humorn och huvudet är precis som det alltid har varit och jag hoppas att jag får behålla dig i flera år till även fast du fyllt 90.

XOXO

Inga kommentarer: