20101013

VILKA MÄNNISKOR!


Igår såg jag sista programmet av Elvis i glada Hudik. Det är så bra och så fint!

Han som startade projektet vill ändra på att människor med funktionshinder ska behandlas annorlunda och ta bort den förbjudna stämpeln att de inte kan göra samma saker som "vanligt folk".
Och det har han lyckats med!
När de har turnerat runt med den här teatern både i Sverige och New York så skrattar inte folk åt dom utan med dom.

Det får bli dagens tips, kolla in det på svt play och njut.

Om jag inte skulle jobba med mode, så skulle jag ändra bana helt och jobba med människor. Kanske som sjuksköterska eller så skulle jag vilja göra så att att de som bor på ålderdomshem får mer stimulans på dagarna.

XOXO

3 kommentarer:

e sa...

Skönt med sovmorgon då! Jag har precis pluggat i tre timmar så dags för paus hehe... =) Kram!

lovisa sa...

Ja visst är det ett helt underbart program?! Med underbara människor! Och hur tokigt är det inte att det har gått en dryg månad sen bröllopet, känns som det var igår, puss fina du!

Nihan Toprak sa...

Annie the nurse ??? ; ) du skulle nog passa i allt söta och glada Annie!!