20101226

MYSIGT OCH JULIGT


I tisdags så hade jag och mamma en heldag. Det var -19 och vi promenerade runt sjön fullt påpälsade. Sen gick vi hem och drack glögg och såg Sunes jul.
Det är så vackert ute!
På kvällen kom Emelie, Malin och Tessan och vi spelade julklappsspelet.
På onsdagen åkte jag till Mormor för att sova över, precis som förr.
Jag gick till graven för att hänga lite och prata med min fina Morfar.

Jag pyntade hos Morfar med en Domherre, för han älskade julen mest av alla.
På kvällen åt jag och Mormor julbord.
Julbord!
Messi firar jul.
Familjen Rapps julbord.
Mamma agerade tomte hos några barn.
Bästaste Morfar var med på godisbordet.
Kändes tomt att fira jul utan honom. Särskilt när vi var på midnattsmässa och Oh helga natt sjöngs så extremt fint, det var nämligen hans favoritlåt.
Klappar.
Våran gran.
Mamma försöker tyda mina rim.

Mina klappar.
Svärmor och svärson.


Redan annandagen och veckan lider mot sitt slut.
Bryan åker till Stockholm idag och jag i morgon.


Men vilken skön vecka det har varit!
Sunes jul, massor med mat, promenader, familjehäng och slappande har hägrat denna vecka!

Nej nu ska jag mysa lite med min man och sen ska vi åka spark.

XOXO


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysigt att ha er hemma! Love you

B sa...

Det blev ju inget sparkåkande igår. Ska du åka idag, min skatt?