20110316

HOSPITAL


Jag behöver lågskor. Och jag älskar dessa Converse i silver-metallic.
Men jag älskar också dessa Comme des Garçon Play x Converse.
När vi är i Paris ska jag unna mig ett par (om jag nu kan vänta till dess).


Jag är näst intill besatt av alla sjukhusserier som går på tv nu, eller i alla fall de som heter SOS International, Grey's Anatomy och SOS på liv och död.
Jag har sagt det innan och jag säger det igen, den dagen jag inte ska jobba med något kreativt så ska jag jobba som sjuksköterska.

Tänk vad häftigt att vara med om att få människor att bli friska och kanske rentav rädda livet på dom.
De flesta hatar att vara på sjukhus, men jag gillar miljön starkt. För jag vet att det finns professionella människor där som kan hjälpa mig och de mina.
Eftersom jag är från en liten stad, så har jag lagt märke till en sak. Det känns som att sjukhuset där är så mycket mer intimt och ger bättre service än vad de gör här i Stockholm.

Mamma är narkossköterska och många av hennes vänner är också inom vården och ända sen jag var barn har jag alltid fascinerats av tempot, miljön och lagandan.

I morgon är jag ledig. Lovely!

XOXO

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är välkommen i klubben när du är mogen för det!Kram Modern