20110815

I LOVE YOU

Jag är i Småland. Det är söndag och jag kom hit i fredags. Och är ledig i morgon med, tack jobbet.

Mormor är mycket sämre och jag vill så gärna vara här och krama henne och prata med henne, hon har dock inte ont och det är väldigt skönt.
Det är så fruktansvärt att se någon man älskar så mycket som man har haft i sitt liv väldigt länge bli uppäten av en hemsk sjukdom som tar över kroppen. Hon har ju alltid varit pigg också så därför blir det en omställning.
Nu är hon jätteliten men så kärleksfull och så omtänksam. Och det har hon alltid varit, finaste mormor.

Mormor sover mest nu. Igår låg vi i samma säng och myste. Hon tittade på tv och halvsov och jag låg bredvid och kliade på ryggen.
Även fast jag förstår att hon kommer gå bort väldigt väldigt snart så känns det ofattbart att jag inte kommer kunna ringa henne mer.
Mormor och jag pratar dagligen i telefon, och hon är en väldigt nära vän. Hon älskar att höra vad jag gör på jobbet, hur jag och Bryan mår och vad vi hittar på för något. Och ibland ger hon mig kloka råd.
Och varje gång jag är i Småland så åker jag alltid till henne och hälsar på och vi kollar på foton och äter mormors-mat.
Ibland sover jag över, och det är helt fantastiskt mysigt.
Det är ett privilegium att få ha en så fin mormor.

Nu ska jag sova.

Annars har vi andra ätit gott, myst, spelat yatzi och bara varit.

XOXO

Inga kommentarer: