20111028

DU ÄR JU FASHION. JAG ÄR MER ENSAM MAMMA SÖKER!

Fredag kväll! En väldigt bra sådan.

Jag har jobbat som en tok i veckan och har varit nära på att flippa flera gånger. Vilket är väldigt ovanligt, för jag tycker ofta inte att saker är jobbiga för det finns andra saker som är jobbiga på riktigt. Jag har nog blivit mer så det här året att jag sätter allt i jämförelse till allt som har hänt och tänker att det är ingenting om man jämför med det vi har varit igenom. Självklart måste man få klaga ibland men jag gillar det inte för jag har det faktiskt väldigt bra.
Men igår kom droppen, efter en lång tid med kollegor som vabbat (vilket inte de kan hjälpa så klart), så bad några mig om hjälp med att fixa en bild. Då skrek jag NEJ! Och fortsatte vara kort i tonen hela dagen.

Sen gick jag och B ut och åt på Riche, vilket var jättemysigt. Vi avslutade med ett event på H&M som de hade tillsammans med Café. Vilket var nice men lite väl svårt för vår smak. Jag gillar inte svårt.

Får ofta höra av folk att de har förutfattade meningar om mig. Att de tror att jag är svår för jag jobbar med det jag gör och för att jag tycker mode är en kul grej, men så blir de ofta förvånade för jag är verkligen inte det.
Jag älskar människor och är så intresserad av nytt folk. Och att få höra folks livshistorier är bland det bästa jag vet (särskilt gamla) och att då hamna på ett ställe där många (inte alla) är sådär jobbigt svåra och ska bevisa något passar mig/oss inte alls så då åkte vi hem.
Och väl hemma bröt jag ihop lite smått. Jag var otrevlig, känslig och skör. Vilket såklart berodde på för lite sömn, för mycket jobb och en enorm saknad efter mormor som jag tryckt undan sista veckan.
Tur då att jag har världens bästa man som kramar, stöttar och tar hand om mig som ingen annan.

Så för att göra en lång historia kort, grymt skönt med helg! Haha.
Jag inledde kvällen med häng med Tilda. Vi har känt varann i evigheter och har umgåtts i perioder och det är så fint att ha vänner som känner en sådär bra.
Rubriken är hennes!

Nu bildbombs-dags!


Bryan på Riche.

 Moi!
 Moule frites!
 Erbjudande-kväll på H&M. Mocka och skinnväska för inga pengar alls (nästan).
Påläst man!
Vi drack kaffe i mormors kaffekoppar idag.
Och Frida, jag har druckit kaffe tre gånger idag!
 Tilda!

Charkisar!

XOXO

4 kommentarer:

Frida sa...

Åh Annie, det värmer gott i mitt hjärta att du drucikt kaffe 3 ggr idag =) haha. älskar dig <3

E sa...

Du är fin och en en otroligt fin människa.. du gör mig gott och kommer alltid att vara en av mina godaste vänner. Ps. förlåt att jag ej svarar på sms..men kass mob sen 1v.. nu kaffe:) Puss

Anonym sa...

Jag känner dig inte personligen. Har läst din blogg ett tag bara. och du verkar vara så väldigt trevlig och fin på alla sätt och vis. Och en "jag-står-med-bägge-fötterna-på-jorden person".

Hoppas resten av alla veckor blir bättre! Och ha en fin söndag!

annie sa...

Till anonym:

Åh vad kul att höra!
Tack så mycket.
Med din kommentar så kommer kommande vecka bli grym:)

Trevlig söndag