20111122

JUL-TJUSIGT!

Ikväll har jag gjort adventsfint här hemma. Lite tidigt kanske, men jag åker bort i helgen och jag vill att jag och B ska hinna njuta av allt det mysiga ihop innan.

Jag tycker det är så mysigt att göra julfint, eller adventsfint, tomtarna får vänta lite till. 
Och doften som kommer av hyacinterna är helt lovely.

Men samtidigt som jag älskar julen och allt inför den så känns det lite sorgligt. 
Det har det gjort alla år då någon nära har gått bort, men när jag sätter upp mormors fina ljusstake som hon har haft alldeles nyss så hugger det till. 
Förra året vid jul hade vi julbord hemma i henners lägenhet och det känns ofattbart att inte hon ska vara med oss i år. Fast hon och dem är alltid med mig i minnet och hjärtat såklart!
Och att Glenn inte heller finns den här julen känns konstigt. 
Men trots detta så är julen väldigt fin tycker jag, jag har en fantastisk man, familj, vänner och släkt.
Men tänk vad många det är som inte har det, som sitter helt ensamma över julen och som bara vill att det ska vara över. För det gör för ont.
Så jag är så lyckligt lottad som har det så bra!
Och jag vill mer än gärna hjälpa dem som inte har det, så det ska jag undersöka närmre.


Nu ska jag äta lite, sen kommer B från jobbet och då blir det glögg.


Ljuvliga doft.

 Mormors ljusstake.

 Domherrar förknippar jag med min morfar, och han har en likadan på sin grav.


Julbonad kanske är för tidigt men det är minnen och tjusigt.

XOXO



1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fint o mysigt du har gjort!Mormors ljusstake blev så bra, hon hade varit stolt! Älskar dig!