20080929

Var är mitt pass?

Jaha då var mitt pass borta. Spårlöst borta! Eftersom jag inte har något id-kort, eller körkort så är passet det enda jag har. Idag upptäckte jag att det inte låg i väskan & inte hemma. Har gått igenom i huvudet var det kan vara, men det finns inte. Antingen har jag tappat det, vilket verkar märkligt eller så är det stulet. 
 När jag kom ikväll efter en LÅÅNG dag så ringde jag polisen & spärrade det. Hon bad mig då gå och göra ett nytt pass så snart som möjligt. Då frågade jag hur jag skulle kunna hämta ut det eftersom jag inte har något ID alls att identifiera mig med. Då säger människan i växeln att mamma eller pappa måste vara med. Det duger inte med Bryan alltså. Mamma & Pappa bor i Småland och kommer till Stockholm i mitten av november. Det låter väl fantastiskt att vänta så länge! Jag kan ju skaffa ID-kort men det tar 5 veckor att få. BLÄ! Jag kanske behöver visa leg innan 5 veckor? Ska jag behöva ha kontanter jämt?  Vilken måndag!
 I PRINCIP FINNS JAG INTE LÄNGRE. JAG KAN INTE IDENTIFIERA MIG JU!

jaja. min måndag blev ganska bra ändå. Jobbade över 1 timme så nu är jag trött. Imorgon är jag ledig då ska jag baka, powerwalka och gå på middag.

min kille är bäst
godnatt

4 kommentarer:

Anonym sa...

Beställ ett personbevis av skattemyndigheten (går att göra på nätet och kommer infinna sig i din brevlåda inom bara ngr dar). Ta det och glid till din bank med passfoto så får du en legitimation inom ngn vecka bara. Det tar sällan fem eller tre veckor som de säger. Visserligen så är det väl kanske inte mycket till tröst om det "bara" tar två veckor, men två är bättre än fem - så långt kan tom humanistkatja räkna ;)
Sjukt jobbigt att vara utan id.
puss/katja

http://ladymacbeth.blogg.se

Anonym sa...

Hoppas de löser sig me passet vännen...oidentifierad är du dock inte..hoppas du får en bra ledig dag.. helgen va kanon..lovely väder, god mat, m.m...åkte till mina gamla trakter och fikade utmed vattnet.. Ha en bra vecka. puss

Karolina sa...

Äh, jag hade ju inte heller någon legitimation när min plånbok blivit stulen, det var inga problem. Du får en lapp när du tar passfotot och den visar du upp när du hämtar det. Dom kontrollerade inte ens att det var jag som var på bilden i passet.

Karolina sa...

Jag råkade publicera det där inlägget innan det var färdigt, men nu är det fullständigt. Hösten är så mysig, men sommaren var den bästa.