20081104

Denna dag.

Jag är lite ur funktion, lite off the record som man säger i skivbranchen. 
 Den här måndagen har varit rätt pissig. Så jag tänker klaga nu, så sluta läs om du tycker jag är en "ego-klump".

Idag vaknade jag och kände noll lust att gå till jobbet. Jag ville mest borra ner mig under täcket igen & somna om. Jag ville fortsätta att ha helg med B, göra roliga och mysiga saker. Hänga liksom! 
 Idag innan jobbet passade jag på att hämta ut ett recept på apoteket med "astma-medicin".
Då säger tanten i kassan att den kostar 700 kr! Här börjar min måndag alltså, Lovely!
Väl på jobbet känner jag mig otroligt förvirrad. Vet varken ut eller in.
Ena sekunden är det ju detta jag vill,  jobba med människor & mode på samma ggr. Men kanske under andra förutsättningar, andra tider, mer lediga helger & mer lön. Går det?
  För jag känner det nu, jag orkar inte jobba till 20.20 var & varannan dag, komma hem, äta och ha ett liv på samma gång. Eller iallafall vill jag ha mer lediga helger. Så allt kan bli lite mer spontant! Jag tror det iallafall. 
 Nu uppskattar jag mina & Bryans helger väldigt mycket, frågan är ju om man gör det på samma sätt när man är ledig varje helg?

När blir jag nöjd?

Jag kanske vill bli sjuksköterska ändå, eller jobba på en PR-byrå eller kanske söka till teaterskola!
Jag vill nog passa på att skriva att jag även kan tänka mig att bli stylist eller visual merchandiser också. Eller plugga mode/språk utomlands!
Ni hör ju! 
Jag är inte normal. Jag vill för mycket. Jag har för bråttom också. Är alla 80-talister så här?

Samtidigt som när jag skriver det här & tycker synd om mig själv så inser jag ju att jag inte har så mycket att klaga på egentligen.
Jag har en pojkvän som älskar mig, en familj som är världens bästa, en underbar bostad som vi har köpt, vänner som jag tycker om, jag är frisk (förutom att jag är gluten, pruttig, astmatiker & laktos-intolerant) plus att jag har fräknar.
 Jag tycker trots allt att livet har gått ganska bra de senaste åren.

Nu har jag iallafall skrivit av mig, jag var tvungen att klaga lite. Jag tycker lite synd om mig själv då & då.
------

Mitt köpstopp håller fortfarande i sig,  det går relativt bra. Men jag har en lista på saker jag skulle vilja ha:
-Fuskpäls
-Nya badlakan
-Nya sovlakan
-Ny golvlampa

Nästa vecka kommer min mamma & pappa hit. Det längtar jag efter som bara den. Vi ska strosa, mysa och umgås.

Nu ska jag pussa min kille som sover godnatt!

ciao




4 kommentarer:

B sa...

Du skriver fint!

Anonym sa...

Hej min vän.. Du är fullt normal, och klaga får man göra ibland, det är mänskligt... hoppas att allt löser sig till det bästa och att du får många härliga ljusstunder denna gråa vecka. Kalkon smakar rätt likt kyckling, men mycket mörare och fräschare enligt mig..Ha en fin tis.. puss

Karolina sa...

Min vän Erik hade läst om just det här med 80-talister och menade att vår ångest beror på att internet ger oss för mycket information och valmöjligheter. Fan ta internet. Kanske en liten tröst att de flesta av oss känner likadant iaf...

Anonym sa...

Idag gillar jag verkligen vad du skriver, det är helt normalt, ingen
människa från åttitalet hittar rätt på en gång. Det löser sig gumman även om du har pruttdags och fräknar.
Kolla mig.
Kram pappa