20090404

Balkonginvigning!

Idag har vi varit i stan och fixat. Vi började på söder. Sen promenerade vi längs vattnet vid gamla stan, började på NK och kollade förlovningspresenter (hej djungel), sen köade vi som alla andra människor för att få ett bord och inviga uteserveringarna. Det fick vi efter ett tag. Men hej och hå, vad mycket folk det är i stan nu. Underbart. Staden lever!
     Sen köpte vi saker till våran balkong och ikväll har vi gjort den fin. Den är så hemtrevlig så. 

    
Balkongpremiär

Nya krukor och nya växter
Egendesignad duk

Så såg det ut igår kväll på himlen när vi åt sushi på balkongen
Jag är helt slut ikväll. Tror det beror på långa promenader men framför allt den starka solen. Den är stark! Något annat som tröttat ut mig ikväll är min mobil. Den slutade fungera. Luckan gick inte att stänga och ljudet försvann. Så nu kan jag bara sms:a, inte ringa!

En helt annan sak som jag har tänkt mycket på den sista tiden är min farfar. Min farfar var en väldigt stilig man. På hans begravning höll jag tal och pratade om hans likheter med Skalman. Farfar var så otroligt snäll, jag hade aldrig sett honom arg. Inte ens sur. Han blev väldigt gammal men han klarade sig helt själv. Han skötte ett helt hus+fru. Han hade en sån glöd, även fast hans hörsel var den sämsta på jorden så bromsade det inte honom att prata med folk. Han var så intresserad av människor. Året innan han dog så åkte han till Stockholm (han föddes där men bodde i Värnamo när han dog), det var en dröm han hade. Att få hälsa på sin lilla släktskara som fanns kvar och se kyrkogården där hans föräldrar låg. Han var en hyvens man min farfar.
Och jag tror fortfarande inte att jag har förstått att han inte finns mer. 

adios
    

Inga kommentarer: