20090708

12 dagar kvar!


När alla andra går på semester så blir jag också sugen. Men det som är bra är ju att när folk kommer tillbaka från sina semestrar börjar våran! Det gillar jag det. Och jag ska inte ljuga om att jag inte längtar, jag längtar som en tok. 

Jag längtar efter att jag och B ska vara lediga ihop. Efter att läsa, ligga i hammocken, äta i lugn och ro, sova länge, god mat, bada, sola, vara med nära&kära och lyssna på sommar i p1.

Igår var vi på allsång. Det var mysigt. Det regnade så vi satt bakom väderkvarnen, vi blev inte blöta. Där satt vi och åt sushi, lyssnade på regnet och myste. Sen blev det sol och då tittade vi på allsången stående, det är alltid trevligt på allsång. Familjärt på något sätt. Jag får en varm sommarkänsla när jag är där. Fast det är klart, det är mycket konstiga turister med. Och egentligen så gillade jag inte någon av artisterna direkt men ändå tycker jag det är som en tradition för mig att gå dit. Ända sen jag var 13 har jag varit där. Jag och Pappa åkte dit varje sommar från Smålamd, ibland tur&retur och ibland bodde vi på hotel. Det var liksom en pappa&dotter dag! Det var grejer det.

Nu ska jag piffa mig och jobba.

En bra sak hände igår, jag hittade kanske en som kan sy upp min brudklänning, eller inte hon men hon fixar med kontakter och sömmerskor. Otroligt bra priser.
Whii.

Jag är lycklig i själen.

1 kommentar:

B sa...

Imorgon blir det barty. Gött!