20110823

Dagarna går trots allt.

Färger förändras utanför, människor springer förbi i rusningstrafiken, folk pratar på som om det inte finns något annat i hela världen som betyder och jag står kvar och försöker följa med i allas tempo.

Ikväll saknar jag mormor extra mycket. Jag kommer på mig själv varje dag att jag är på väg att ringa mormor, men hon kommer ju inte att svara. Fast jag bär med mig henne varje dag och pratar med henne och alla våra minnen bevarar jag för alltid.
Jag säger godnatt till fotot jag har vi sängen varje kväll.
Och jag att tänker hon är med morfar och sin mamma och alla andra som inte finns hos oss mer, på något fluffigt mysigt ställe där de kan se oss.

Jag ringde mormors syster innan som är jättemysig, det kändes härligt det.
Vi pratade om begravningen som är på fredag. Jag tycker det känns overkligt. Men samtidigt vet jag att det kommer bli så bra trots klumpen i magen.

Igår var vi hos Frida på mysig middag och det slutade med att vi alla grät. Och sen skrattade vi med. En väldigt fin måndag med fina människor.

Jag får så mycket kärlek av alla nära och kära. Tack!

Annars har vi varit på 40-årskalas i helgen vilket var väldigt väldigt kul.

Och snart har vi varit gifta 1 år och då åker vi till Göteborg.

Jag är lite nervös för fredag men jag vet att det kommer gå bra, för mormor vill att det ska det och alla människor som är där och i våra tankar hjälper oss.

XOXO

Inga kommentarer: