20110923

Iaktagelser

Jag är på väg till jobbet denna strålande fredag.
Solen skiner, himlen är blå, vad det är skönt att leva då, (barnvisa).

Men när vi hoppar på bussen så händer följande.
Jag får inte plats på sätet för kvinnan bredvid har ett par lår som är (nu måttar jag samtidigt som jag bloggar) 50 cm styck.
Så jag hamnar liksom i gången med halva min skinka utanför.
När jag suttit ett tag så känner både jag och B en frän doft av urin.
Jag bär päls idag så känner försiktigt på sätet om det är mitt som luktar men det är det inte.
Mitt emot mig sitter en man som
ser snuskig ut och slickar sig runt
munnen.

Och på sista stationen så hoppar en kvinna på med barnvagn. Barnet är 6 år. Vad är grejen med det?
Barnet var alltså inte sjukt på något sätt.
Men ja ja säga vad man vill, en fredagsmorgon utöver de vanliga.

Idag är Bryan med i Metro.
XOXO

2 kommentarer:

e sa...

Härlig morgon.. idag har jag träffat dina föräldrar.. fina människor de där.. Puss min vän.

e sa...

Å exakt samma sak hände mig häromdan på bussen, suck.. Hoppas helgen är mysig, själv är jag i London! Kramar