20110914

Saknad och energi på samma gång.

Det är onsdag och mina ögon faller snart ihop.

Idag kom jag hem från jobbet och då hade min student till man städat hela lägenheten, diskat och börjat tvätta. Jag älskar att vara gift med dig B, tack!
Så jag har pysslat och fått massor gjort och fått härlig energi.

Jag pratade med mamma innan om mormor. Om saknaden, om att inte kunna lyfta luren och ringa henne och att hon verkligen inte finns mer. Det är så overkligt. Ena dagen tänker jag nästan att hon bor kvar i Småland och att allt är som vanligt och andra dagen så gör det så fruktansvärt ont för saknaden är enorm och så påtaglig för hon kommer inte komma tillbaka.
Jag tycker det är skit att hon skulle få den där sjukdomen, hon som var så pigg. Det är skit att alla andra i hela världen också får den såklart.
Men jag vet precis vad mormor skulle tycka och tänka om mina funderingar jag bär på just nu och då känns det som hennes kloka råd och känsla av kli på ryggen ger mig energi! Tack älskade!

Il arrive de s'samuser mainteant, malgré les pertes et les chaleurs de cours.

Här kommer två bilder som jag tycker mycket om.

Mormor och jag förra sommaren hos henne.

Åh vilken dag vi hade!

XOXO

2 kommentarer:

e sa...

Härligt med Paris! När åker ni? :)

e sa...

Mysigt! Jag håller på att redigera min uppsats..Usch. Hoppas resan hem blev bättre! :)