20111223

JULMYSIGT PART 1

Åh vad jag har det bra här hemma i Småland!

Jag kom i onsdags. Då hängde jag hos Emelie med Tessan och Malin och lekte julklappsleken, (dock är mina klappar borta!?), sen på kvällen såg jag Sunes jul med mamma och pappa och njöt av att vara här.

Igår så hade jag och mamma en heldag. Vi drack kaffe länge, saknade mormor och hade det mysigt.
Sen åt vi lunch med pappa och begav oss till Skillingaryd för att hälsa på mormors och morfars grav.
Det var jättemycket snö och så stilla och vackert.
Jag saknade mormor så det gjorde ont. Hon var så söt när hon kom på julafton förr om åren och hade sin mössa långt neddragen och dukade upp med köttbullar och var pigg som en mört!
Jag saknar henne så mycket.
Men det känns som hon är med här trots att hon inte syns.
Efter det åkte vi och fikade hos en vän till mamma.
På kvällen kom min kära bror och vi myste med mat och såg Sunes jul. Älskar att alla i familjen gillar det!

I natt vaknade jag av att min mage mådde sjukt dåligt. Jag har inte haft gluten-mage på länge men i natt kunde jag knappt stå. Den smärtan går inte att beskriva. Så jag sov knappt något i natt , men i morse när jag vaknade var det lite bättre.
Tydligen någon lakrits som jag fått i mig. Jag är verkligen påläst kring gluten men igår blev det fel.

Idag har vi varit på stan och julhandlat lite, träffat fina Emina, lunchat ute och åkt runt och delat ut blommor.
Väl hemma har jag sovit och ikväll jag vi smakat på julmaten. Just nu sitter jag med mina fötter i ett japanskt fotbad med något slags gelé i. Spännande!
Nu ska vi spela spel.
Men först bilder!

XOXO

Inga kommentarer: